יום רביעי, 20 באוגוסט 2014

כיצד לפעול נכון בחדר הכושר

חדר כושר הפך בשנים האחרונות לפעילות הספורטיבית העיקרית בחייהם של רבים מן הישראלים. רבים מן המתאמנים בחדר הכושר עושים טעויות רבות במהלך האימון. יעילות האימון והסיכון לפציעות תלויים בין היתר ביכולת להפחית אותן ואת חומרתן למינימום. אם אתם מרגישים שאתם נוטים להיפצע במהלך האימונים באופן תדיר, יתכן והגורם לכך הוא הטעויות שרבים מן המתאמנים עושים. להלן מספר טעויות נפוצות והדרכים לפתור אותן.

התעלמות מכאב במהלך האימון – אסור להתעלם מכאב. אין מדובר על כאבים הנובעים מעייפות, מכישלון השריר או מהצטברות חומצת חלב. מדובר על כאבים חזקים הנובעים מנזק. המשך של עבודה על רקמה או שריר שניזוקו גורם לשינוי בציר העבודה הנכון ולהסתמכות על שרירים אחרים. על ידי כך אנו יכולים להרחיב את הנזק לרקמות ולשרירים נוספים. הפתרון הוא פשוט להפסיק לבצע את התרגיל ברגע שחשים איזשהו כאב חזק. יש לעזוב את השריר או את המפרק שנפצע ולתת לו מנוחה. מומלץ לחזק שרירים או מפרקים סמוכים.

אימון יומיומי בחדר הכושר – אימון יומיומי בחדר כושר רמת גן, ובשאר רחבי הארץ, יוצר עומס יתר ואינו מאפשר מנוחה ראויה. מלבד זאת, אימון יומיומי עלול להוביל את המתאמן למיאוס ולנטישה של חדר הכושר באופן מוחלט. מומלץ לשבץ יום מנוחה בין אימון אחד למשנהו ולהקפיד מדי פעם על פגרות ממושכות יותר לצורך שיקום פיזי ומנטלי מלא.


אי ביצוע או ביצוע חסר של חימום לפני אימון – אימון כוח המתבצע ללא חימום מעלה את הסיכוי להיפצע. כאשר לא מבצעים חימום לפני הפעילות, המפרקים והשרירים נשארים נוקשים ואינם מוכנים לעבודה, ומכאן הנזק לגוף ממהר להגיע. לכן יש להקפיד על חימום כללי של הגוף באמצעות הליכה או פעילות אירובית אחרת. לאחר מכן יש לחמם את המפרקים והשרירים עליהם אתם מתכוונים לעבוד במהלך האימון על ידי ביצוע תנועות בטווחי תנועה גדלים והולכים ומתיחות דינמיות. מומלץ לבצע את המתיחות באופן הדרגתי ואיטי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה